شما که هستید؟
سرزمین من، آریای من

 

 

 

آیا میدانید که:
اعراب به ما آموختند که آنچه را که میخوریم "غذا" بنامیم و حال آنکه در زبان عربی غذا به "پس آب شتر" گفته میشود. در دهخدا بخوانید: غذا. [ غ َ] (ع اِ) . (اقرب الموارد). رجوع به غذی شود. دهخدا توصیه کرده است به جای غذا از پزا استفاده کنیم: دهخدا: پزآ ( پز + آ ) ، پخته شده و آماده گردیده ، واژه پزا را میتوان بجای غذا که هموزن یکدیگر میباشند بکار برد تا با این روند از درایش واژگان ناپسند بیگانه در زبان پارسی خودداری نمود

اعراب به ما آموختند که برای شمارش جمعیّتمان کلمۀ "نفر" را استفاده کنیم و حال آنکه در زبان عربی حیوان را بااین کلمه میشمارند و انسان را با کلمۀ "تن" میشمارند؟ شما
۵ تن آل عبا و ۷۲ تن صحرای کربلا را بخوبی میشناسید.

اعراب به ما آموختند که "صدای سگ" را "پارس" بگوئیم و حال آنکه این کلمه نام کشور عزیزمان میباشد؟

اعراب به ما آموختند که "شاهنامه آخرش خوش است" و حال آنکه فردوسی در انتهای شاهنامه از شکست ایرانیان سخن میگوید.

عرب به ما کلمه ی اٌمت را آموخت به معنای ((گله ی شتر)) اعراب به ایرانیان را موالی نامیدند....

آیا بیشتر از این میشود به یک ملّت اهانت کرد و همین ملّت هنوز نمیفهمد، که به کسانی احترام میگذارد که به او نهایت حقارت را روا داشته اند وهنوز با استفادۀ همین کلمات به ریشش می خندد.

آیا در کتاب سفینه البحار نمیخوانیم که :

بالاترین ایرانی از پست ترین عرب پست تر است؟!!!!

 

 



نظرات شما عزیزان:

علي
ساعت12:31---7 فروردين 1392
به جاى استفاده از واژه ى‌ كلمه بايد از همون واژه استفاده كنى !
مشكل ديگرى نيست !
خوش حال خواهم شد با يكديگر تبادل لينك نماييم


م
ساعت12:40---8 شهريور 1391
این حرفها خیلیش اشتباهه . در قران هم به انسان نفر گفته شده ...
پاسخ: اگه میشه به منم بگو کدوم آیه ست منم استفاده کنم شاید من نمی دونم؟


سروش بصیرت پور
ساعت16:22---7 مرداد 1391
با دورود فراوان خدمت مدیر وبلاگ بسیار زیبای (سرزمین من اریای من)بنده مدیر وبلاگ تاریخ ایران و جهان هستم سایت بسیار زیبایی دارید اگر خواستید بیایید باهم تبادل لینک نماییم و بنده سایت شمارا لینک کرده ام.سایت من هم tarikh.sb.lxb.ir و عنوان وبلاگم (تاریخ ایران و جهان)است.باسپاس فراوان

alireza
ساعت14:57---6 مرداد 1391
سلام سایتت جالب و با حاله. من مدیر سایت تاریخی هدیش بزرگترین و کامل ترین سایت تاریخی در ایران هستم خوشحال میشوم اگه به سایت ما سری بزنی و نظر خودت رو حتما بگی و عضو سایت بشی عضویت شما افتخاری برای اعضای سایت هست من را لینک کنید من هم شما را لینک میکنم .راستی یک لوگوی بسیار ساده برای سایتم طراحی کردم لطفا اون رو توی سایتت قرار بده خواهشمیکنم لوگو رو بگذارید ممنونم برو تو سایت ستون سمت چپ یک عکس از داریوش بزرگ است و کد هم زیر ان هست خواهش میکنم لوگوی ما را قرار دهید ممنونم

alireza
ساعت22:36---2 مرداد 1391
سلام با افتخار لینک شدید امیدوارم عضو سایت هم شده باشید

alireza
ساعت17:47---30 تير 1391
سلام دوست من افرین وبلاگت خیلی زیبا و جالبه. خوشحال میشوم اگه به سایت من هدیش.. بزرگترین سایت تاریخ ایران سری بزنی و عضو سایت بشی ما افتخار میکنیم که شخصی مثل شما عضو سایتمان باشد نظر هم حتما بدهید یادتان نرود. حتما نظر بدهید و عضو شوید من را لینک کنید من شما را لینک کردم . سایت ما پر از مطالب جالب و جذاب از تمام دوره های تاریخ ایران و جهان است
www.hadish-tarikh.rozblog.com


بهزاد
ساعت13:00---30 تير 1391
البته اگه بزارن به اون فرهنگ برگديم

afshin
ساعت8:50---22 تير 1391
آره درسته
دیگه این فقر فرهنگی که اعراب به ما آموختند رو باید بزاریم کنار و دوباره به فرهنگ پر افتخار و کامل آریاییمون برگردیم .


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط الهه |